انجمن پزشکان عمومی ایران

علائم اضطراب یا افسردگی جوانان و استفاده از خدمات بهداشت روانی در طول پاندمی COVID-۱۹

علائم اضطراب یا افسردگی جوانان و استفاده از خدمات بهداشت روانی در طول پاندمی COVID-۱۹

در مطالعه‌ای که اخیرا در مجله سلامت نوجوانان منتشر شده است، نیازهای برآورده نشده جوانان در زمینه‌ی مراقبت سلامت روان ارزیابی شد.

در این مطالعه پزشکان از نتایج بررسی Household Pulse برای ارزیابی اضطراب، علائم افسردگی، مراقبت‌های سلامت روانی و همچنین برآورده شدن نیازهای مشاوره‌ای و درمانی در جوان‌های بین ۱۸ تا ۲۵ سال استفاده کردند.

در ادامه روند ارزیابی، محققان دریافتند که ۴۸ درصد از جوانان، دچار علائم اضطراب و/یا افسردگی بودند که نشان‌دهنده نیاز به غربالگری یا درمان بیشتر است.

در این مطالعه حدود یک سوم از کسانی که علامت داشتند، مراقبت‌هایی را (به صورت دارو و/یا مشاوره‌) دریافت کردند؛ با این حال از‌ بین سایر افراد، تنها تعداد کمی از آن‌ها نیازهای مشاوره‌ای و درمانی برآورده‌نشده خود را بیان کردند.

یکی از محققان این مطالعه اظهار داشت:« تنها یک‌سوم از افرادی که علامت داشتند، مراقبت‌های دارویی یا مشاوره‌ای را دریافت کردند؛ بنابراین انتظار می‌رفت نزدیک به دو‌سوم این گروه از جوانان نیازهای برآورده نشده خود را بیان کنند...! علت موضوع اشاره شده ممکن است این باشد که یا فکر می‌کردند علائم آن‌ها به اندازه کافی برای دریافت درمان، جدی نیست یا از اعلام نیاز به خدمات بهداشت روان ترس داشتند!»

زهرا حق‌شناس

jahonline

تگ ها:
اشتراک‌گذاری:
۶۱۶

نظرات (۰)

نظر بدهید