انجمن پزشکان عمومی ایران

احتمال انتقال عفونت کلستریدیوم دیفیسیل به اعضای خانواده توسط افرادی که به تازگی از بیمارستان ترخیص شده‌اند

احتمال انتقال عفونت کلستریدیوم دیفیسیل به اعضای خانواده توسط افرادی که به تازگی از بیمارستان ترخیص شده‌اند

بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی در مورد بیماری‌های عفونی نوظهور منتشر شده است، بیماران بدون علامتی که اخیراً از بیمارستان مرخص شده‌اند، ممکن است منبع انتقال خانگی عفونت کلستریدیوم دیفیسیل (CDI) باشند.

در این مطالعه دانشمندان به دنبال پاسخی برای این سوال بودند که آیا بیماران بستری در بیمارستان که CDI در آن‌ها تشخیص داده نشده است، پس از ترخیص احتمال ابتلا به CDI را در میان اعضای خانواده خود افزایش می‌دهند یا خیر.

محققان دریافتند که میزان بروز CDI در میان افرادی که در تماس با عضوی از خانواده که به تازگی از بیمارستان ترخیص شده است، قرار دارند، ۷۳ درصد بیشتر از افرادی بود که در تماس با او قرار نداشتند و میزان بروز آن در بین اعضای خانواده با طولانی شدن دوره بستری افزایش‌ می‌یابد.

یک رابطه دوز-پاسخ بین کل روزهای بستری خانگی و نسبت بروز CDI مشاهده شد. نسبت میزان بروز از ۱.۳۰ برای یک تا سه روز بستری به ۲‌.۴۵ برای بیش از ۳۰ روز بستری در مقایسه با افرادی که اعضای خانواده آن‌ها کمتر از یک روز بستری شده بودند، افزایش نشان داد.

محققان دریافتند ناقلین بدون علامت C. difficile که از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند می‌توانند منبع اصلی موارد CDI مرتبط با جامعه باشند و باید توسط مقامات بهداشت عمومی در طول نظارت و بررسی‌های مبتنی بر مداخله در هنگام شیوع CDI مورد توجه قرار گیرند.

زهرا حق‌شناس

CDC

تگ ها:
اشتراک‌گذاری:
۲۵۸

نظرات (۰)

نظر بدهید